Ako byť o krok vpred: Rozhodovanie z pohľadu behaviorálnej vedy

100 % vašich…

zákazníkov sú ľudia. partnerov sú ľudia. zamestnancov sú ľudia.
Ako sa rozhodujú o tom, či si kúpia váš produkt alebo službu, a ako ich získať na svoju stranu? Ako s nimi efektívne vyjednávať a ako si vytvoriť a udržať dlhodobo prospešné vzťahy? Ako s nimi efektívne komunikovať a ako ich motivovať?

Porozumenie mechanizmom ľudského rozhodovania a správania je kľúčovou podmienkou úspechu vašich produktov, služieb, a celej organizácie. Drvivá väčšina rozhodnutí sa nezakladá na dôkladnom vyhodnotení situácie, či na systematickom porovnaním plusov a mínusov. Správanie sa väčšinou odvíja od rozhodnutí na podvedomej, či emočnej úrovni, a ľudia ho často nevedia racionálne zdôvodniť. 

 

Workshop „Ako byť o krok vpred“

Workshop sa zameriava na najdôležitejšie vzory ľudského správania, odhalené počas desaťročí behaviorálneho výskumu v psychológii, ekonómii a sociológii. Dozviete sa, ako sa ľudia rozhodujú, ako je správanie ovplyvňované rôznym rozhodovacím kontextom, a tiež ako je možné tieto poznatky využiť pri dizajne a komunikácii vašich produktov a služieb, ale aj vnútropodnikových procesov.


Počas workshopu budete aktívne riešiť rozhodovacie problémy a strategické hry, s cieľom hlbšie porozumieť mechanizmu svojho vlastného rozhodovania. Svoje premýšľanie a správanie si budete môcť porovnať s výsledkami rôznych behaviorálnych experimentov. Zároveň budete navrhovať behaviorálne riešenia na problémy, ktorým čelíte vo svojej organizácii. Na workshope sa tak naučíte lepšie predvídať ľudské správanie, ale tiež efektívne usmerniť rozhodnutia svojich zákazníkov, obchodných partnerov, či zamestnancov smerom k win-win riešeniam.

 

Ako workshop prebieha a pre koho je určený?

Workshop je dvojdňový (8 + 8 hodín), prvý deň je zameraný na poznatky z výskumu, počas druhého dňa účastníci navrhujú a diskutujú behaviorálne riešenia na konkrétne problémy, ktorým aktuálne čelia.

Prebieha v malých skupinách, ktoré umožňujú dostatočne individuálny prístup, ale zároveň tiež efektívnu spätnú väzbu od ostatných účastníkov. Je možné ho realizovať pre tím z jednej organizácie – výhodou je hlbšie zameranie sa na konkrétne problémy, ale aj pre skupinu účastníkov z rôznych organizácií – výhodou je širší záber a výmena skúseností.

Workshop je vhodný najmä pre projektových manažérov, HR manažérov, customer relationship manažérov a team leaderov, ale aj pre predajcov a marketérov.

 

Rámcový program workshopu

Deň 1 – Poznatky z výskumu

Deň 2 – Od poznatkov k výsledkom

Porozumenie procesu individuálneho rozhodovania
Ako sa ľudia rozhodujú? Ako sa tvoria rozhodnutia na podvedomej a emočnej úrovni? Aké systematické tendencie a vzorce správania boli odhalené výskumom? Ako vplýva na správanie kontext a rozhodovacie prostredie? Ako ľudia typicky pracujú s faktormi času, rizika a neistoty?
Aktivita – riešenie rozhodovacích problémov.
Behaviorálne intervencie
Ako vymyslieť a nadizajnovať behaviorálne intervencie? Ako otestovať ich účinnosť pomocou experimentov? Ako spoľahlivo vyhodnocovať výsledky a efekty experimentov? Ako vyvodzovať závery o účinnosti intervencií v prípade, že sú k dispozícii iba neexperimentálne dáta?
Aktivita – krátke experimenty zamerané na rozhodovanie.
Diskusia – súčasné problémy, ktoré riešite vo vašej organizácii. Behaviorálne intervencie – prípadové štúdie
Strategické interakcie
Ako zabezpečiť efektívnu koordináciu a spoluprácu na dosahovaní spoločných cieľov? Ako vytvoriť a upevňovať vzájomne výhodné vzťahy prostredníctvom princípov dôvery, férovosti a reciprocity? Ako získať výhodu pri vyjednávaní? Ako efektívne motivovať zamestnancov?
Aktivita
– strategické hry.

Tvorba riešení šitých na mieru (skupinová aktivita)

Prezentácia navrhnutých riešení.

Diskusia – zdokonaľovanie navrhnutých riešení a ich rozšírenia.

 

Lektor

Matej Lorko (Bio)

  • vyštudoval PhD program experimentálnej a behaviorálnej ekonómie na Macquarie University v Sydney
  • v súčasnosti pôsobí na Ekonomickej univerzite v Bratislave
  • prednáša Behaviorálnu ekonómiu na Wirtschaftsuniversität vo Viedni
  • poskytuje poradenstvo pre rôzne organizácie, vrátane poisťovne Allianz, HC Košice, Slovak Business Agency a Behavioral Insights Unit, New South Wales
  • svoj výskum, často inšpirovaný manažérskymi skúsenosťami z U.S. Steel, publikuje v renomovaných vedeckých žurnáloch, zaradených v zozname Financial Times Top 50
  • pravidelne prezentuje na konferenciách a vedeckých workshopoch na celom svete (napr. Vancouver, Los Angeles, Sydney, Brisbane, Abu Dhabí, Berlín, Viedeň)

 

Máte záujem?

Ozvite sa na matej[zav.]lorko.sk alebo vyplňte nasledujúci formulár.